poniedziałek, 29 grudnia 2014

Błonnik witalny

Błonnik witalny to naturalny suplement diety, który może być stosowany by uzupełnić niedobory błonnika pochodzącego z pokarmów. Błonnik to włókna roślinne, które są nierozpuszczalne i nie trawione w przewodzie pokarmowym. Błonnik usprawnia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, oczyszcza jelita, usuwa toksyny z organizmu oraz reguluje poziom cukru we krwi. W związku z tym dieta bogata w błonnik zalecana jest szczególnie osobom zmagającym się z otyłością, cukrzycą oraz miażdżycą.


Zastosowanie błonnika witalnego

  • skutecznie wspomaga proces odchudzania: pozostawia uczucie sytości na długi czas, hamuje nadmierny apetyt i zapobiega efektowi jo-jo
  • usprawnia pracę jelit, dzięki czemu likwiduje zaparcia
  • usuwa toksyny z organizmu
  • poprawia samopoczucie, koncentrację, (niweluje zmęczenie, apatię i senność)
  • obniża ciśnienie krwi i pomaga przywrócić optymalny poziom cholesterolu
  • obniża ryzyko zachorowań na raka i chorobę wieńcową serca
  • oczyszcza wątrobę

Przeciwwskazania do stosowania preparatu

  • nadwrażliwość na składniki błonnika witalnego
  • choroby przewodu pokarmowego, takie jak: niedrożność jelit, choroby przełyku i wpustu żołądka
  • bóle brzucha o nieznanej przyczynie
  • nudności lub wymioty
  • krwawienia odbytu
  • trudna do uregulowania farmakologicznego cukrzyca (szczególnie typu 2)

O czym należy pamiętać, stosując błonnik witalny?

  • nie należy spożywać preparatu w postaci suchego proszku, ponieważ istnieje ryzyko zablokowania jelit
  • nie należy pić gotowego preparatu na noc
  • podanie preparatu dzieciom poniżej 12.roku życia wymaga konsultacji lekarskiej
  • osoby z cukrzycą powinny uzyskać zgodę lekarza na zażywanie preparatu
  • błonnik witalny należy przyjmować zachowując odstęp czasu (30-60 minut) po zażyciu leków
Dzienna dawka błonnika witalnego to 3 łyżeczki stosowane 3 razy dziennie. Każde 3 łyżeczki należy rozpuścić w 0,5 l płynu: może to być zarówno woda mineralna, jak i mleko, sok owocowy, a nawet zupa. Najlepiej spożywać na trzy godziny przed posiłkiem i bezpośrednio po posiłku, ponieważ w ten sposób w znacznym stopniu zwiększa uczucie sytości. Podczas stosowania preparatu należy pić codziennie ok. 2l wody.

Produkty naturalnie zawierające błonnik:
 
Owoce, np: marakuja, daktyle, porzeczki, jeżyny, maliny, żurawina.
Warzywa np: chrzan, koper, seler, pietruszka, czosnek, zielony groszek, bób, fasola szparagowa, botwina, fasola czerwona, soja, groch.
Produkty zbożowe np: mąka niskiego przemiału i jej przetwory, kasza jęczmienna, gryczana, ryz nie łuskany, płatki zbożowe, otręby pszenne, owsiane, pieczywo z otrębami, ziarnami i owocami.

Błonnik można przyjmować na różne sposoby, mnie błonnik rozpuszczony w wodzie specjalnie nie zachęcą do spożycia. Taka mikstura nie przypadła mi do gustu i udało mi się tylko kilka razy to przełknąć. Trzeba było szukać jakiejś opcji zastępczej. Wpadłam na pomysł, aby dodawać go do porannego musli, a drugą zalecaną porcję dosypywałam do obiadowej sałatki. Pomimo takiej zamiany efekty jego działania były takie same jak w wersji rozpuszczalnej zalecanej przez producenta. Jednak bardzo ważne jest, żeby przyjmować bardzo dużą ilość płynów.

Jaki był efekt? U mnie natychmiastowy, pierwsze dwa dni przyjmowania błonnika spędzałam na częstych wizytach w toalecie, gdzie w końcu mogłam nadrobić zaległości w czytaniu ulubionych książek. Organizm oczyszczał się, a o to też między innymi chodziło. Sytuacja uregulowała się w czwarty dzień, a wszystko szło sprawnie i bez problemów. Zauważyłam, że dzięki spożywaniu błonnika witalnego mam mniejszy apetyt na słodycze i byłam dłużej syta. Kolejnym pozytywnym czynnikiem jaki odczułam było zniknięcie wieczornych wzdęć. Ogólnie rzecz biorąc poczułam się lepiej i lżej. Czuję przypływ energii, nie ciągnie mnie do łakoci i nie mam napadów głodu, z którymi wcześniej miałam problem.

Śmiało mogę polecić błonnik witalny każdej osobie zmagającej się z nadwagą czy mającej inne problemy zdrowotne. Pamiętajcie tylko, aby każdy suplement diety stosować według zaleceń producenta bo co za dużo to nie zdrowo, nawet jeśli jest to najlepszy produkt na świecie.

Błonnik witalny w przystępnej cenie można kupić w sklepie:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz